[navigera]

sökes 2 deltid, 2 vikarier. (WOW-PCA JOB) -->

_______________

2002-07-30

Peter Cederholm, civilekonom och grundare av bostadsföretagen Lazybee.com samt Location Partners, har nyss läst 25 poäng Retorik vid Södertörns Högskola. Han kandiderar nu för Moderaterna till kommunfullmäktige i Stockholms Stad (7:e plats på valkrets 1 listan – Södermalm, Enskede). Peter är troligtvis den enda rullstolsburna kandidaten. (Se vidare www.cederholm.net).

Persson Ljuger om Riksbanken!

Igår fylldes TV media med "Bäckström- grälet" och Persson förfasade sig felaktigt över hur Lundgren "äventyrar Riksbankens oberoende". Perssons hycklande yttranden om hur han och sossarna påstods under lång tid ha investerat i detta oberoende kablades okritiskt ut i etern. Idag återges samma sak lika onyanserat i press.

`Nån dj-a ordning får det va´, därför hoppas jag nu att medias borgerliga journalister (om det finns några?!) avslöjar hur Perssons utspel seglar för fulla segel på hav som inte finns! Fakta är nämligen att:

1. Sossarna gjorde en påfallande politisk tillsättning av en vice Riksbankschef, trots borgerlig reservation i fullmäktige.
  2. Sossarna gjorde extra utbetalningar på 20 miljarder kr de två åren 2001 och 2002, något som starkt bidragit till att EU-kommissionen anser att Riksbanken är för osjälvständig för att uppfylla konvergenskraven för EMU.

Vän av ordning inser att Lundgrens dream-team-skämt där Bäckström, efter sin avgång innevarande år, vore en drömspelare i laget ej undergräver Riksbankens självständighet. Det gör däremot regeringen Perssons nämnda genomförda två riksbankspolitiserande åtgärder i verkligheten. Det Lundgrenska skämtet som diktades ihop till Expressen artikeln förorsakade Persson att yttra sin förtroendesänkande groda, där han ånyo ej kan skilja på lögn och förbannad dikt.
SVINHUGG GÅR FÖRE FALL, GÖRAN!

Vid frågor kontakta:

Rösta på mig. Om jag blir vald lovar jag att Du inte skall bli besviken. Jag kommer att ge järnet!

Jag svarar gärna på Dina frågor - skriv en rad till peter@cederholm.net. Jag lovar försöka svara inom ett dygn.

<-- Stocholm by Helicopter from Wheelchair (City + Bromma + Hammarby Sjöstad)

[navigera] |  PRESS & MEDIA | MER OM MIG | PRIVAT | HEM   winnipeg apartments apartments LONDON  Stockholm Rental Apartments FREE Global Apartment Reviews FREE Peter Cederholm