[navigera]

sökes 2 deltid, 2 vikarier. (WOW-PCA JOB) -->

_______________

2002-09-13

Peter Cederholm är civilekonom och grundare av bostadsföretagen Lazybee.com samt Location Partners. Han kandiderar nu för Moderaterna till kommunfullmäktige i Stockholms Stad (7:e plats på valkrets 1 listan – Södermalm-Enskede). Peter är troligtvis den enda rullstolsburna kandidaten. (Se vidare www.cederholm.net).

INBJUDAN: Torgmöte om Kakan som Räddar Sverige. Kom och lyssna på en rullstolsburen kommunvalskandidat med ett annorlunda budskap!

Klockan 11-12 idag, fredag 13 September utanför Ringens köpcentrum, Ringvägen Södermalm (samt eventuellt klockan 17-18, fredag 13 September framför Saluhallen på Medborgarplatsen, Södermalm.)

Nästan 30 år har gått sedan Astrid Lindgren i sin Pomperipossa saga skrev om välfärdskakan och varnade för "det underligt sura avundsjuka oset" som medför att företagarna försvinner och då ej kan beskattas.

De borgerliga partierna är, enligt mig, dåliga på retorik och har misslyckats med att förklara hur socialdemokratin, med världens högsta skatter, nu i nästan 30 år verkligen försökt minska klyftorna, vilket – precis som Astrid varnade för - fått förödande effekter inte minst för de fattigaste. Tiden har kommit att börja fundera på hur vi får kakan att växa så att även de utsatta får mer! Detta berättar jag om i den saga om tidvattnet (läs den på www.cederholm.net ) jag förgäves sökt få publicerad i svenska tidningar. Tydligen måste man vara känd för att bli publicerad, oavsett hur viktigt ens budskap är! Medverkan i dokusåpor, slagskämpevärstingbakgrund och dylikt räknas mer än civilekonomexamen och erfarenhet som entreprenör. Ett exempel på klyfthysterins misslyckande är Perssons flaggskepp monopolvården, kombinerat med allt prat om arbetsmiljö. Faktum är att de anställda i detta flaggskepp vantrivs mer än på andra arbetsplatser; sjukskrivningarna är ju högst inom vården! Och om de anställda ej trivs, kan ej heller de stackars patienterna trivas; Sverige är således sjukast i EU—vi har högst sjukskrivningar. Perssons flaggskepp seglar alltså med fyllda segel på hav som inte finns eftersom den statliga monopolvård han förespråkar är en dålig arbetsgivare med vanskötta kunder. Själv använder ej Malmöbon Persson & Co sin monopolvård, de använder istället privata Sophiahemmet i Stockholm!

Vid frågor kontakta:

Rösta på mig. Om jag blir vald lovar jag att Du inte skall bli besviken. Jag kommer att ge järnet!

Jag svarar gärna på Dina frågor - skriv en rad till peter@cederholm.net. Jag lovar försöka svara inom ett dygn.

<-- Stocholm by Helicopter from Wheelchair (City + Bromma + Hammarby Sjöstad)

[navigera] |  PRESS & MEDIA | MER OM MIG | PRIVAT | HEM   winnipeg apartments apartments LONDON  Stockholm Rental Apartments FREE Global Apartment Reviews FREE Peter Cederholm