[navigera]

sökes 2 deltid, 2 vikarier. (WOW-PCA JOB) -->

_______________

Här kan du läsa lite av vad jag skrivit 2004-2005 om Irak -->

Tänk på att stora svenska filosofen Torbjörn Tännsjö (tom. vänster) skrivit att våra huvudsakliga moraliska problem är världssvälten och att vi låter medmänniskor tvingas leva under diktaturregimer. Således var det moraliskt riktigt att ta bort senapsgas-Saddams 30-åriga folkmördarregim. Vänner som flytt Saddams Baghdad i slutet av 90-talet håller med.

Och du - glöm inte se suveräna filmen av gänget med bla. South Park: "Team America World Police". En av många tänkvärda scener i filmen: Nord Koreas Kim Jung Il frågar inspektören Hans Blix vad som händer om Blix ej får inspektera Ils palats efter vapen. Blix svarar att FN då blir arga och hotar med att i extremfall skicka brev där det står hur arga FN blir. Il trycker på en knapp och Blix faller ned i en pool med hajar...

2005-09-04: Mutskandalerna i FN:s oil-for-food program i Irak fortsätter att nystas upp. Ryska budgetchefen häktades nyligen. Undrar hur många andra EU-politiker som slutligen kommer bevisas ha fått stora mutor av Saddam för att flera länder skulle motsätta sig ett regimskifte i Irak?

Till sist mitt pressmeddelande från 2003-02-14:

2003-02-14

Peter Cederholm är moderat kommunpolitiker i Stockholms Stad, civilekonom och grundare av bostadsföretagen Lazybee.biz samt LocationPartners.com.(Se vidare www.cederholm.net) HELA DENNA  PRESSRELEASE UTTRYCKER EGNA ÅSIKTER.

MIN PERSONLIGA ÅSIKT: Regimskifta och avväpna Irak NU, även om FN nekar!

Vänner som är Kurder och bodde i norra Irak berättade hur det var där innan FN beordrade flygförbudszon. Hur Saddams hemska helikoptrar besköt Kurdiska civilister. Natt efter natt. Jag skriver denna pressrelease bl a i ilska över att man avser demonstrera mot krig på lördag, oavsett vad Hans Blix rapport idag säger! De politiskt korrekta blundar för verkligheten, svensk media missar helt att framföra argumenten för regimskifte; och bedriver kampanj mot militära insatser.

Jag håller med de åtta (8) Europeiska statscheferna som skrev artikeln till stöd för att det är dags nu. Jag är tacksam för att det finns åtta (8) länder i Europa (t ex stora Spanien, Italien och Polen) som lärt sig av Milosevic krisen; där UK/USA bombade utan FN:s stöd, och satte stopp för staplandet av nya lik i massgravarnas etniska rensning, där Tyskland, Frankrike & Co satt i ändlösa diskussioner, då liksom nu oförmögna att vidta nödvändiga åtgärder. Precis som det var rätt att bomba utan FN då, är det rätt att bomba utan FN nu! Argumenten för denna min uppfattning är många, låt mig återge några:

• Irak har massförstörelsevapen och har i tolv (12) år vägrat avväpna och vill inte avväpna nu
    • skjuter mer än någonsin på de UK/USA plan som upprätthåller de två av FN beslutade flygförbudszonerna
    • hotar mörda en miljon amerikaner – hur kan de göra det om de saknar massförstörelsevapen?!
    • man har redan funnit flera kemiska missiler – att de var tomma gör inte det mindre allvarligt –att påstå det är lika dumt som när mannen bortförklarar den främmande BH frun fann i hans bil med att ”men den var ju tom, inga bröst fanns ju i den”! Dessutom förstörs kemikalierna om de stoppas in i förtid.
    • man har dessutom nyligen funnit att Irak har missiler med väsentligt längre räckvidd än FN tillåter (att de saknar styrsystem gör de bara ännu farligare och mer hotande!)
    • om inte Saddam har något att dölja, varför framhärdade han då i sanktioner där han går miste om många miljarder, istället för att låta förra omgångens inspektörer (de sparkades ut 1998) inspektera och därmed sätta stopp för sanktionerna?
  • Fred för vem (mer än Saddam själv) om Iraks regim lämnas ifred? - Irak förtrycker ju sitt eget folk
    • för att skydda Shia muslimerna i söder, och Kurderna i Norr från Saddams attack helikoptrars beskjutning av civila, har FN beslutat om de två flygförbudszonerna, som UK och USA upprätthåller för FN:s räkning.
    • Saddam använder bevisligen ej de massiva antalet pengar han får in på ”oil for food” undantaget i sanktionerna på utbildning eller mat åt sitt folk och deras barn. Vart går då alla dessa pengar?!
  • Fläckarna går aldrig ur - likt fläckarna på den lismande hyenan; Saddam är en skurk som bl a:
    • i tolv (12) år struntat i FN resolutionerna
    • lät Abu Nidal - den extrema terrorist som fick kicken av al-Qaeda för att han var för extrem! – bosätta sig i sitt land. Saddam kanske inte har jättestark koppling till bin-Laden – han umgås alltså med än värre terrorister!
    • senapsgasat sina egna medborgare
    • avrättade sina egna svärsöner – lurade dem att återvända till Irak med att ”allt är förlåtet”, sen sa det PANG!
  • Nej, UK/USA gör det INTE för Olja !
    • hade det varit så hade de ju kunnat häva sanktionerna och direkt få all billig olja de vill av Saddam
    • billigare strunta i Irak och köpa oljan lite dyrare i andra länder, Kanada ensamt producerar t ex mer än nog i överskott för att täcka hela USA:s oljebehov
    • ingen olja då Milosevic bombades, tvärtom borde bin-Laden (om han nu varit religiös på riktigt) uppskatta att Muslimer räddades!

Det handlar inte om huruvida inspektörer tillåts. Alla som läst FN resolutionerna vet att de kräver att Irak ska ha avväpnat och måste bevisa det. Det funkade ej att förhandla med Hitler och Milosevic. Det funkade ej att vänta och se med Hitler och Milosevic. Var och en som kan sin historia förstår att det - efter Iraks lömska tolvåriga kurragömmalekar med FN – nu är dags att agera. Dags att agera – om så krävs - även utan FN, precis som man som tur var gjorde mot Milosevic!

Kontakta gärna (jag ställer gärna upp och förklarar i olika sammanhang; en motvikt till bilden svensk media så enkelspårigt proklamerar behövs!):

-         Peter Cederholm, tel 0708-10 79 44, e-post peter@cederholm.net    http://www.cederholm.net (där denna pressrelease finns elektroniskt)

Rösta på mig. Om jag blir vald lovar jag att Du inte skall bli besviken. Jag kommer att ge järnet!

Jag svarar gärna på Dina frågor - skriv en rad till peter@cederholm.net. Jag lovar försöka svara inom ett dygn.

<-- Stocholm by Helicopter from Wheelchair (City + Bromma + Hammarby Sjöstad)

[navigera] |  PRESS & MEDIA | MER OM MIG | PRIVAT | HEM   winnipeg apartments apartments LONDON  Stockholm Rental Apartments FREE Global Apartment Reviews FREE Peter Cederholm